Regeneracja filtrów cząsteczek stałych: DPF i FAP

Kiedy warto zregenerować filtr DPF lub FAP? Przede wszystkim wtedy, gdy Twój samochód z silnikiem diesla użytkowany jest głównie w mieście i pokonujesz krótkie dystanse. Samochody z silnikiem diesla cieszą się dziś ogromną popularnością, lecz wielu kierowców zapomina o zasadach prawidłowej eksploatacji takiego pojazdu. Filtry DPF mają za zadanie filtrować spaliny z toksycznych i rakotwórczych związków. Mają ograniczoną pojemność, więc w pewnym momencie dochodzi do ich zapchania sadzą. Warto pamiętać o tym, aby raz na jakiś czas wybrać się w dłuższą trasę i przejechać kilkanaście do kilkudziesięciu kilometrów ze stałą prędkością – wówczas sadza zostanie częściowo wypalona. Niestety, rozwiązanie to jest tylko doraźne i ciężkie do wykonania. Kierowca często nie jest informowany o tym, że trwa właśnie wypalanie filtra DPF. W idealnych warunkach musielibyśmy przejechać kilkanaście kilometrów przy wysokich obrotach silnika nie zmieniając przy tym biegu.

Dlaczego warto regenerować filtr DPF?

Niedrożne filtry DPF objawiają się spadkiem mocy silnika, zwiększonym spalaniem paliwa, rosnącym stanem oleju lub przejściem samochodu w stan awaryjny. Nie wolno bagatelizować migającej na desce rozdzielczej kontrolki „check engine”! Odpowiednio wcześnie przeprowadzona regeneracja filtra DPF ochroni Cię przed kosztownymi wydatkami związanymi z całkowitą jego wymianą lub naprawą silnika. Do prawidłowej regeneracji filtra niezbędne są dwie rzeczy: doświadczony mechanik samochodowy i odpowiednie zaplecze techniczne. Serwis samochodowy Bielat dysponuje m.in. specjalistycznym piecem indukcyjnym, który umożliwia wypalenie zanieczyszczeń w kontrolowanych warunkach. Po takim zabiegu samochód odzyskuje pełną sprawność, a Ty zadbasz o swoje zdrowie, środowisko i… portfel. To inwestycja, na której zyskują wszyscy.